Kultura

Moćno otvaranje sezone

Kritika gostovanja Slovačkog plesnog teatra s baletom Carmen u splitskom HNK.

Salon Nepotkupljivih

Vladan Jeremić i Rena Rädle - državna represija i ugrožavanje umjetničke slobode u Srbiji.

Kultura uvijek strada prva

Nada Topić, autorica knjige Knjižara Morpurgo u Splitu (1860. – 1947.) i razvoj kulture čitanja: "Iako je bilo najava da će Knjižara Morpurgo otvoriti svoja vrata već u rujnu, to se nije dogodilo. Morpurgo nije bila samo trgovina knjiga, iako je knjige prodavala. Zatvorena je uslijed sloma Algoritma, koji je posljedica lošeg poslovanja koje knjigu tretira kao običan proizvod. Knjiga je kulturni proizvod, za nju ne bi smjeli vrijediti zakoni običnog tržišta. U smiješno malom proračunu koji se izdvaja za kulturnu djelatnost u Hrvatskoj tek mali dio odlazi na knjižni sektor."

Seks i klasna borba

Prije devedeset godina objavljena je jedna od najznačajnijih studija o psihologiji seksualnosti – Funkcija orgazma Wilhelma Reicha, psihonalitičara, komunističkog aktivista i antifašista. Sjedinjujući svoje intrigantne analize psihosomatske strukture radnih masa sa svojim političkim aktivizmom u komunističkoj partiji, Reich teoretski i praktično integrira psihoanalizu i marksizam te postavlja temelje svoje revolucionarne teorije oslobođenja.

SuperUho za pamćenje

Bit će to najbolje SuperUho do sada – govorili su prije festivala – i bili su u pravu.

Opći principi slobode

Zoran Pavelić govori o ovogodišnjoj umjetničkoj intervenciji Virtualnog muzeja Dotrščina: "Virtualni muzej Dotrščina u svim svojim aktivnostima, a osobito u memorijalnim intervencijama, važan je primjer ne samo za Zagreb, već i za druge sredine. Takav pristup pokazuje kako bi se moglo raditi na izgradnji kulture sjećanja, a da se izbjegnu patetične komemorativne prakse, glomazni spomenici i sve te klišeizirane rituale koje vezujemo uz komemoracije."

Svijest o tehnologiji može svijet učiniti boljim

Intervju s Inke Arns, kustosicom izložbe Svijet bez nas / The World Without Us – Priče o eri neljudskih aktera. "Ljudi pričaju kako se mogu isključiti s Facebooka, ali čak i ako nisu trenutno ulogirani Facebook i dalje prikuplja podatke o njima. Pluging off je romantičarska ideja o odvojenosti od svijeta, koja jednostavno ne funkcionira. Radije bismo trebali biti svjesni tehnologije te se boriti za etička pravila, recimo to tako, koja se trebaju uključiti u software".