H-Alter
Foto: Spin.comFoto: Spin.comKada bih trebao opisati trap sa samo dvije riječi rekao bih: Gucci Mane. On je u isto vrijeme i noseći stup i feniks trap. Gucci je uzdignut jer njegov utjecaj i važnost ne počivaju samo na zvuku kojeg je stvorio, stažu na sceni i konstantnoj relevanosti, neovisno o trenutnim trendovima na hip-hop tržištu, već i upravo na tome što je personifikacija trapa.
"Free Mr. Zone 6
I know GUWOP is coming home
Just another Aquarius that you hate to the bone"
Denzel Curry, Pure Enough (Imperial, 2016.)

 

Sve počinje i završava s Guccijem, da bi se potom ponovno rodilo kao Gucci. On je u isto vrijeme i noseći stup i feniks trap. Ili njegovim riječima: "Gucci trap-a-nometry / I’m a hustle-ologist / Way I make it rain you could call me meteorologist".  Zajedno s TI-jem i Young Jeezyem, Gucci je odgovoran za stvaranje trap zvuka ranih Gucci je još uvijek u igri i još uvijek je na vrhu. Stvorio je zvuk i nastavlja stvarati, čvrsto održavajući viziju sebe kao osobe koja govori o svojoj realnosti, bez obzira na klasičnu količinu reperskog bahaćenja i preuveličavanja2000-ih i uspon Atlante koja i dan danas "vodi igru". No, zbog čega je Gucci uzdignut u panteon trapa, a ne TI i Jeezy? Na kraju krajeva i sam Gucci je u pjesmiTruth repao kako nikada nije dosegao platinu kao TI.

Gucci je uzdignut jer njegov utjecaj i važnost ne počivaju samo na zvuku kojeg je stvorio, stažu na sceni i konstantnoj relevanosti, neovisno o trenutnim trendovima na hip-hop tržištu, već i na tome što je personifikacija trapa. Ako netko dočarava trap epopeju od trnja do zvijezda to je upravo Gucci – čovjek koji je od nadrogiranog gangstera luđačkog pogleda, postao samokritični, ali ponosni, gospodin i biznismen. Od crvene zastave Bloods bande, škembice i sladoleda istetoviranog na licu, Gucci je evoluirao u markantnog trap Jay Z-a koji u bijelom odijelu mačem reže svoju svadbenu tortu.

Foto: Theprimeguard.com Foto: Theprimeguard.com

Trap je odgovor na plesni južnjački crunk, na MTV CEO hip-hop 2000-ih, na izlizanost i zasićenost svim prijašnjim pravcima koji se nisu mogli iskoprcati iz ograničenja koja su si sami postavili. Trap je povratak na ulicu s ciljem agresivnog osvajanja i ekspanzije u mainstream. I upravo je to Gucci, odnosno: "Yeeeaahhhh, Let's get it! Gucci voice on it then the hood gon feel it."Kada netko želi napraviti pravi pop hit, zove se Mike Willa. Gucci je toga bio itekako svjestan i tako je nastala pjesma First Day Out That Feds, kao i mnoštvo drugih pjesama sa Everybody Looking. Mike Will čini Guccija puno energičnijim, no on u isto vrijeme uspijeva zadržati i svoj standardni glatki flow

No, daleko od toga da se zaustavio na pukom ostvarivanju trap američkog sna i mediokritetnosti ispunjavanja tržišnih očekivanja. Izgradio je gotovo cijelu personu trap božanstva, koju mnogi mlađi reperi pokušavaju dosegnuti. Ta persona je dakako u velikoj mjeri utemeljena na gangsta rap nasljeđu, nužnosti uspjeha, pokušaju bijega iz geta, ukratko – bluesu američkog juga.

Načini na koje mlađi reperi masovno pokušavaju kopirati Guccija ponekad su izuzetno smiješni, bez obzira na to kopiraju li agresivnost, nepredvidljivost i ludost "ranog" Guccija ili pak ozbiljnost i profinjenost "novog" Guccija. Npr. kada je Offset iz Migosa prosio Cardi B on je to učinio na način inspiriran Guccijem: pokazujući svoju uličnu "muževnost" i snagu ne kleknuvši pred njom čak niti u tom trenutku, radeći usput klasičan američki pop kulturni cirkus.

Gucci je, također, velika inspiracija zbog svoje ogromne radne etike jer je iza njega dvanaest albuma, dva kolaborativna albuma, tri kompilacijska albuma, soundtrack, sedam EP-a, sedamdeset i dva mixtapea, te trideset i dva singla! Zasigurno impresivno, kao i činjenica da je dao odskočnu dasku mnoštvu mladih MC-ija.

Ali, krenimo od početka.

Gucci Mane, pravim imenom Radric Delantic Davis, rođen je 12. veljače 1980. Odrastao je bez oca s majkom, inače učiteljicom i socijalnom radnicom, koja mu je od malih dana usadila ljubav prema čitanju i poeziji. To mu je pomoglo u osnovnoj školi gdje je bio jedan od najboljih učenika, te se iskazao upravo pišući poeziju.

Govoreći o njegovom umjetničkom imenu mnogi misle kako je ono vezano za poznatu talijansku elitnu modnu marku Gucci. No to nije tako. Riječ je o nadimku koji je naslijedio od svog oca i djeda, koji su se također tako zvali, kako je objasnio u intervjuu za VladTv. Gucci još koristi i Laflare (osoba dobrog stila, igrač…) i GUWOP (God, Unity, Wisdom, Opportunity & Power).Gucci je uzdignut jer njegov utjecaj i važnost ne počivaju samo na zvuku kojeg je stvorio, stažu na sceni i konstantnoj relevanosti, neovisno o trenutnim trendovima na hip-hop tržištu, već i na tome što je personifikacija trapa

S hip-hopom ga je upoznao njegov polubrat Victor kada ga je odveo na koncert Run DMC-a, Beastie Boysa i LL Cool J-a. Gucci je tada imao šest godina. Repati je počeo sa četrnaest, a u isto vrijeme je počeo i dilati drogu za džeparac. U početku je bilo riječ samo o marihuani, da bi sa osamnaest godina odlučio investirati novac koji je dobio za Božić u crack kokain. Uskoro je ušao u spiralu iz koje se nije izvukao dugi niz godina i koja je rezultirala njegovim brojnim uhićenjima i zatvorskim kaznama. Tako je 2001. godine odslužio svoju prvu kaznu od 90 dana zatvora, a po izlasku iz zatvora odlučio je ozbiljno se pozabaviti repom.

2001. godine izbacio je mixtape/album La Flare, koji je izašao samo na tisuću CD-Ra te cirkulirao Atlantom. Po uzoru na južnjačku legendu Mastera P-a, Gucci je odlučio osnovati svoju izdavaču kuću, postaje menadžer repera Lil Buddya, te upoznaje producenta Zaytovena. Susret Guccija i Zaytovena je zasigurno najvažniji trenutak ne samo u karijeri obojice nego u povijesti trapa, jer je označio rađanje brutalne kemije producenta i repera i stvaranje jednog od neprepoznatljivijih zvukova – zvuka koji je inspirirao mnoštvo mladih repera.

Ubrzo dvojac izbacuje pjesmu Black Tee, trap odgovor na pjesmu White Tee Dem Franchize Boyza, te njihov prvi zajednički hit So Icey na kojem se pojavio i Jeezy. Upravo će So Icey obilježiti karijeru Guccija – i to ne samo u glazbenom smislu. So Icey je započeo je sukob između Guccija i Jeezya.

Sukob je nastao nakon što je So Icey postala hit. U to su se vrijeme i Gucci i Jeezy spremali izbaciti debitantski album i obojica su htjeli staviti hit pjesmu na svoj album kako bi bolje uspio na tržištu. Na kraju je So Icey Govoreći o njegovom umjetničkom imenu mnogi misle kako je ono vezano za poznatu talijansku elitnu modnu marku Gucci. No to nije tako. Riječ je o nadimku koji je naslijedio od svog oca i djedazavršio na Guccijevom albumu, što je naljutilo Jeezya koji je odlučio odgovoriti s pjesmom Stay Strapped u kojoj je obećao 10000 dolara onome tko ukrade lanac Gucciju. Gucci je odgovorio s pjesmom Round 1 te je beef službeno počeo.

Kako je riječ o ekipi s ulice, beef je ubrzo eskalirao te izašao iz granica studija. 10. svibnja 2005. Gucci je napadnut u svome domu u Georgiji, kada mu je četvero muškaraca provalilo, te prijeteći mu smrću pokušalo ukrasti lanac. Gucci je tada posegnuo za svojim pištoljem i počeo pucati te usmrtio jednog od napadača, dok su ostali pobjegli. Riječ je bilo o Pookie Locu, reperu s Jeezyevog labela, koji je nekoliko dana kasnije pronađen mrtav iza srednjoškolskog igrališta. Nakon što je izdan nalog za njegovo uhićenje Gucci se predao policiji te se branio od optužbi za ubojstvo. Nakon godinu dana suđenja, oslobođen je optužbi te je presuđena samoobrana.

No, Gucci tada odlazi u studio i snima pjesmu 745 u kojoj ponovno napada Jeezya te opisuje događaj od 10. svibnja:Gucci je, također, velika inspiracija zbog svoje ogromne radne etike jer je iza njega dvanaest albuma, dva kolaborativna albuma, tri kompilacijska albuma, soundtrack, sedam EP-a, sedamdeset i dva mixtapea, te trideset i dva singla

"Now what would you do if a nigga tried you? / And you chillin' with a bitch / And some niggas came through / Would you run like a chick or stand like man? / Nigga tell me when you piss do you sit or do you stand? /… / I coulda been dead, but im still breathin' / Do I smell pussy? Naw that's Jeezy! / You ain't a snowman, you more like a snowflake / Cupcake, cornflake, nigga you too fake."

2006. Gucci izdaje i drugi album Hard To Kill, čije se ime i uvod odnose upravo na navedeni događaj. Jeezy na ovo nije odgovorio pune dvije godine. Sukob se ponovno obnovio 2009. kada se Jeezy naljutio zbog suradnje svog bliskog suradnika DJ Drama s Guccijem. Tada izbacuje pjesmu 24, 23. No, kako je već prošlo nekoliko godina nitko nije mislio da je beef još uvijek otvoren, a niti Gucci nije odgovorio. Kasnije iste godine Gucci je objavio kako ponovno surađuje s Jeezyem te su zajedno s DJ Dramom izbacili pjesmu.

Naravno da ovo nije bio kraj jer je ubrzo došlo do fizičkog obračuna između Guccijeve i Jeezyeve ekipe. Gucci je tada izjavio kako ne misli više ikad surađivati s Jeezyem i kako obojica trebaju ići svojim putem. Naravno, niti jedan beef ne umire tako brzo, pogotovo ako je dobra podloga za medijsku pozornost, te su obojica nastavili provocirati jednog drugog putem medija. Doduše, sve je ponovno eskaliralo kada je Jeezy nazvao Guccija retardiranim u jednom intervjuu. Kao odgovor na to Gucci izbacuje pjesmuTruth.

Ono što je vrlo važno spomenuti je da je ta pjesma izašla u trenutku kada se Gucci ponašao luđački. Tada je konstantno ulazio u sukobe s drugim glazbenicima i ljudima, pisao gluposti po internetu, bio je konstantno Gucci se jednostavno nikada nije bojao drugih te mu je godila i mogućnost publiciteta koja je dolazila kroz to. Zbog toga mu nije niti smetalo sudjelovati u mnoštvu drugih diss pjesma protiv ljudi s kojima realno nije imao nikakve problemenadrogiran, imao problema sa zakonom i bilo je pitanje trenutka kada će puknuti. Ovo stanje se itekako može vidjeti u njegovom pogledu u videu za Truth.

Truth je zaista jedna od najboljih diss rep pjesama. Jednostavna je i surova. Preko brutalnog beata Gucci nonšalantno šamara Jeezya, dok njegov flow gotovo podsjeća na lijeno pričanje nadrogirane osobe zavaljene na stražnjem sjedištu auta. No dok nam Guccijev flow i video mogu odati dojam površnosti i amaterizma, tekst ove pjesme je iznimno britak i oštar, a sam Gucci izjavljuje kako ovo nije diss već samo – istina. U pjesmi Gucci, među ostalim, izjavljuje i:  

"A ten thousand dollar bounty put on my neck / I hope you didn't pay them cause they didn't have no success/ … / Go dig your partner up nigga, bet he can't say shit / And if you looking for the kid I'll be in Zone 6 / … / I know it's hard for you to sleep knowing you killed your homeboy / You left his son to be a bastard, won't even raise ya own boy."

Jeezy nikad nije odgovorio na ovaj nokaut, a kako je 2014. Gucci završio u zatvoru beef je time okončan.

Osim beefa sa Jeezyem Gucci je imao i brojne druge, od kojih je svakako najpoznatija ona s njegovim nekadašnjim protežeom i shooterom Waka Flockom. No Gucci je konstantno napadao i druge repere i Truth je zaista jedna od najboljih diss rep pjesama. Jednostavna je i surova. Preko brutalnog beata Gucci nonšalantno šamara Jeezya, dok njegov flow gotovo podsjeća na lijeno pričanje nadrogirane osobe zavaljene na stražnjem sjedištu autaglazbenike te ih uvlačio u neke svoje beefove, npr. Jay Z-a na Round 1 i 745 i Keyshiu Cole na Truth u beef s Jeezyem. Ovdje je iznimno zakon i njegov opskurniji diss The Gamea u kojem dovodi u pitanje ulični kredibilitet na kojem je The Game zapravo izgradio cijelu svoju karijeru: "I heard your brother is a gangster / You ain't your brother nigga."

Gucci se jednostavno nikada nije bojao drugih te mu je godila i mogućnost publiciteta koja je dolazila kroz to. Zbog toga mu nije niti smetalo sudjelovati u mnoštvu drugih diss pjesma protiv ljudi s kojima realno nije imao nikakve probleme. Gucci je jednostavno radio ono što Gucci radi i tu je uvijek bilo teško tražiti smisao. Jedna od najzanimljivijih, i možda čak i najčudnijih, diss pjesama na kojima je sudjelovao je Obssessed (Remix) Mariah Carey uperena protiv Eminema koji je u nekoliko intervjua tvrdio kako je spavao s njom, što je ona opovrgnula u pjesmi, pitajući se zašto je toliko opsjednut njom.

Gucci je na ovoj pjesmi samo uletio s legendarnim "shorty stay fresh, got 'em obsessed" (op. Gucci je s juga tako da kaže them kao 'em, ali pritom isto tako vrlo jasno aludira na Eminema kojeg skraćeno zovu Em) / "simply cause she blessed / you know she the best, yes" i ostalo je povijest. Slično je i s pjesmom Make Love na kojoj Nicki Minaj napada Remmy Ma (vjerojatno i Lil Kim), a Gucci je zapravo dozvolio da ona ima puno veći vers od njega, bez obzira što je pjesma izašla na njegovom albumu Mr. Davis.

Osim što se svađao s drugima, Gucci je i otvarao vrata mnogim reperima. Počnimo od repera poput Wacka Flocka Flamea, Peewee Longwaya, Young Scootera, Migosa, Young Thuga, Chief Keefa itd. pa sve do nove tinejdžerske zvijezde Lil Pumpa. Realno gledano, Gucci je čak napravio i projekt s V-Nasty što malo tko može objasniti.Kemija i kompatibilnost koja postoji između MC-ija i producenta jedan je od najvažnijih trenutaka u hip-hopu. Zbog toga mnogi MC-iji imaju producente kojih se drže od trenutka proboja pa sve do kraja jer zajedno oni definiraju prepoznatljivi zvuk

Naravno, ne treba ovdje gledati na Guccija kao na nekog dobročinitelja koji je udijelio ugovore i popularnost djeci koju je pokupio na ulici. Gucci je uvijek imao osjećaj za tržište i ono što je trenutno popularno. I dok su mladi reperi koji su se probijali dobivali veću pozornost zbog Guccijevog imena na njihovoj pjesmi, Gucci je sebi osiguravao relevantnost. Savršena simbioza. Tako je po izlasku iz zatvora 2016. Gucci odmah izbacio nekoliko pjesama s Young Thugom koji je tada vladao scenom, kao  i EP-je s mladim Lil Uzi Vertom koji se upravo probijao i Futureom čija vladavina nije osporena od DS2 albuma.

Govoreći o relevantnosti, vrlo je zanimljivo i spomenuti kako je Gucci rekao svojim suradnicima da dokle god je u zatvoru polako izbacuju svaku moguću pjesmu koju mogu naći na njegovom hard disku. Nije pristajao na to da padne u zaborav dok je u zatvoru.

Kemija i kompatibilnost koja postoji između MC-ija i producenta jedan je od najvažnijih trenutaka u hip-hopu. Zbog toga mnogi MC-iji imaju producente kojih se drže od trenutka proboja pa sve do kraja jer zajedno oni definiraju prepoznatljivi zvuk. Za Guccija je taj producent svakako Zaytoven, a istaknuo bih još i Shawty Redda, Drumma Boya, Mike Willa, Bangladesha, 808 Mafiu i Metro Boomina.Osim što se svađao s drugima, Gucci je i otvarao vrata mnogim reperima. Počnimo od repera poput Wacka Flocka Flamea, Peewee Longwaya, Young Scootera, Migosa, Young Thuga, Chief Keefa

Shawty Redd je bio jedan o prvih producenata s kojima je Gucci radio dok se probijao. Njegov raniji stil je bio specifičan po tome što nije stavljao toliki naglasak na bas, već na sintesajzer i klavijature koje su stvarale neku svemirsku atmosferu i dominirale pjesmom, dok je Gucci bio slobodan uskakati u rupe između klavijatura i beatova sa svojim flowom. Najbolji primjer njihove suradnje je pjesma Pyrex Pot s albuma Trap House, kao i 3 For Free EP iz 2017.

"Yeah you know I fuck with Zaytoven, we go way back / I'd rather rap a Zay track than a Dre track", repao je Gucci na pjesmi Waybach s albuma Everybody Looking iz 2016. naglašavajući svoju odanost Zaytovenu s kojim je od samih početaka. Naravno, ova referenca sadrži i blagi diss i to T.I.-a koji je taman u to vrijeme snimio Dope s Dr. Dreom, dok Gucci i dalje ostaje odan svom starom zvuku i suradnicima. Zajedno su surađivali od Icy, a kako se Gucci razvijao, tako se i Zaytoven oblikujući karakteristični zvuk Guccijevih albuma. Bilo da je riječ o dodavanju žičanih instrumenata, mračnijih klavijatura inspiriranih filmovima strave, koje nam pokazuju i mračniju stranu Guccija (npr. Cuttin of Fingaz).

Guccijev mrak najviše dolazi do izražaja pod produkcijskom palicom kolektiva 808Mafia, točnije Southsidea i TM88-a, kojima je mrak i nihilizam zapravo zaštitni znak (npr. Darker). Drumma Boy je jedan od veterana trap produkcije i ima iznimno dobru kemiju s Guccijem, igrajući se ponovno s mrakom, tamom, klaustrofobijom i gradeći polako Guccijev zvuk. Njegova produkcija je poput automata, što se prekrasno nadopunjuje s Guccijevim flowom. Poslušajte samo uvod u The State vs: Radric Davis.Trap u svojoj širini možemo usporediti s bluesom. Blues je uvijek bio orijentiran ka ugođaju i pričanju priče. Ugođaj je uvijek bio mračan i govorio je o životnim borbama, patnji i boli, te borbi s unutarnjim demonima

Bangladesh je zanimljiv producent koji je stekao popularnost ranih 2000-ih radeći s Ludacrisom, te polako uvodeći 808ice u igru. U kontekstu Guccija on je bitan zbog hita Lemonade. Ono što karakterizira njegov zvuk je nategnuti bas, a njihovu suradnju vidimo na albumima The State vs. Radric Davis i The Return of East Atlanta Santa. Metro Boomin slično kao i Bangladesh otvara prostora Guccijevoj kreativnosti, samo gdje nam Bangladesh nabija Guccija u facu, Metro više odlazi u atmosferu i stvaranje osjećaja prostranstva gdje je Gucci puno opušteniji, mlitaviji i tromiji (npr. Bling Blaww Burr).

Kada netko želi napraviti pravi pop hit, zove se Mike Willa. Gucci je toga bio itekako svjestan i tako je nastala pjesma First Day Out That Feds, kao i mnoštvo drugih pjesama sa Everybody Looking. Mike Will čini Guccija puno energičnijim, no on u isto vrijeme uspijeva zadržati i svoj standardni glatki flow.

Od kada se pojavio na sceni Guccija se napadalo zbog ograničenog vokabulara, posebice onda kada ga se uspoređivalo sa reperima "zlatne ere". Tako je Matt Daniels u svojem članku The Largest Vocabulary in Hip Hop izračunao kako je Gucci koristio svega 3885 različitih riječi, nešto više od Lil Waynea (3743) i nešto manje od Tupaca (3970), što ga je stavilo gotovo na dnu same ljestvice. Ako na grafu uključimo filter za regiju, primijetit ćemo kako po vokabularu dominiraju reperi istočne obale, poput Wu-Tang Clana, dok je većina juga, izuzev Outkasta, na samome dnu.Guccijev mrak najviše dolazi do izražaja pod produkcijskom palicom kolektiva 808Mafia, točnije Southsidea i TM88-a, kojima je mrak i nihilizam zapravo zaštitni znak

Stoga je potrebno reći kako je Guccijev pristup liričnosti ostavština dirty south zvuka. Odnosno, naglasak je na flowu (kojeg je razvio pod velikim utjecajem Project Pata), igranju slengom, izmišljanju svojih riječi, umjesto na kompliciranoj konstrukciji rima. No bez obzira na možda manju liričnost i igranje riječima, Gucci je itekako sposoban izbaciti brutalne i izravne tekstove, kao u slučaju Truth i disseva Jeezya.

Gucci je uvijek bio više orijentiran ka stvaranju ugođaja: bilo da je riječ o klasičnim gangsterskim pjesmama, koje nam odašilju moć, snagu, dominaciju, maskulinitet i aroganciju, bilo da je riječ o party pjesmama, koje nas pozivaju na ples i razuzdanost, ili pak mračnijim i refleksivnijim pjesmama koje se obrušavaju na nas u svoj svojoj klaustrofobiji i bezizlaznosti.Od kada se skinuo s droga, ali i popravio zube, Gucci je izgubio specifično frfljanje koje možemo čuti na njegovim pjesmama od 2012. do 2014. Naravno, flow je i dalje ostao prepoznatljiv i jednako moćan kao i prije

Zapravo, kada bolje pogledamo, trap u svojoj širini možemo usporediti s bluesom. Blues je uvijek bio orijentiran ka ugođaju i pričanju priče. Ugođaj je uvijek bio mračan i govorio je o životnim borbama, patnji i boli, te borbi s unutarnjim demonima (npr. Hellhound On My Trail). To jasno vidimo kod Guccija, ali još više kod repera poput Futurea kojeg možemo usporediti s npr. Robert Johnsonom.

Također, kod bluesa se ne ponavljaju samo teme već i doslovno mnoštvo riječi koje, poput uličnog slenga, imaju svoje kodove koji predstavljaju specifične emocije. Ponavlja se i glazba, ali i problem narkotika, od heroina pa sve do leana kojeg su zapravo počeli prvi koristiti blues glazbenici. Trap je u svojoj suštini neonski mainstream blues novih generacija američkog juga.

Tematika njegovih pjesama je uvijek bila određena etapom njegovog života, ali i tržišnim trendovima jer je njegov glavni cilj uvijek bio ostati relevantan i na vrhu. Tako njegovim početnim radovima dominiraju pjesme ulične tematike, a veliki tematski zaokret se osjeti po njegovom izlasku iz zatvora 2016. godine. Što se flowa tiče, on se uvijek prilagođavao specifičnom ugođaju i tematici pjesme, iako je Gucci zadržao svoj specifični glatki i skakutajući stil koji nam odmah daje jasno do znanja da je Gucci na traci.

Foto: Codepen.io Foto: Codepen.io

2016. godina je obilježila Guccijev izlazak iz zatvora i značajnu promjenu. Dok je bio u zatvoru Gucci se skinuo s droga, smršavio, smirio i okrenuo novu stranicu. To se itekako odrazilo na njegovu glazbu.Tematika njegovih pjesama je uvijek bila određena etapom njegovog života, ali i tržišnim trendovima jer je njegov glavni cilj uvijek bio ostati relevantan i na vrhu

Prva stvar koju možemo primijetiti je u samom glasu. Od kada se skinuo s droga, ali i popravio zube, Gucci je izgubio specifično frfljanje koje možemo čuti na njegovim pjesmama od 2012. do 2014. Naravno, flow je i dalje ostao prepoznatljiv i jednako moćan kao i prije. Druga stvar je jedan izrazito introspekcijski zaokret i napuštanje ulične tematike u pjesmama. Što se same introspekcije tiče Gucci nam sve jasno daje do znanja u pjesmi No Sleep:

"I can't even sleep I got so much to say / Fuck the feds, fuck the police, fuck the DEA (DEA) / I can't even sleep I got so much to say / Ex-drug dealer, used to sell a brick a day / I can't even sleep I got so much to say / Recovering drug addict, I used to drink a pint a day (pint a day) / I can't even sleep I got so much to say / Recovering drug addict, I used to smoke a pound a day (pound a day)."

Ova pjesma, kao i pjesma Addicted, govori o njegovoj ovisnosti o drogama. I dok repanje o ovisnosti unutar trapa nije ništa novo, Gucci ne prepričava samo stanje, već kritizira sam sebe. Ova samokritika doduše nije skrušena i ne traži ničiji oprost, već je ovdje u svrsi pokazivanja njegove moći: Gucci je pobijedio sve – pa čak i sebe: "Now I'm back on top like I'm 'posed to be / But I done poured so many pints that shit got old to me (Wop)."

Kako se popeo na vrh i pobijedio svoje demone, Gucci napušta ulicu. Ona je dio njegove prošlosti (npr. Robbed) i možda će tu i tamo nabaciti koji vers vezan uz tu prošlost, ali on okreće novu stranicu. Ženi se, "sređuje", postaje ozbiljan biznismen i to su teme o kojima on sada priča – o pobjedi. Stoga Gucci stvara trap po uzoru na MTV CEO rep 2000-ih, Jay Z-a i 50 Centa, čvrsto se držeći svoje sveukupne dominacije. On je pobijedio sve.

Gucci je još uvijek u igri i još uvijek je na vrhu. Stvorio je zvuk i nastavlja stvarati, čvrsto održavajući viziju sebeI dok repanje o ovisnosti unutar trapa nije ništa novo, Gucci ne prepričava samo stanje, već kritizira sam sebe. Ova samokritika doduše nije skrušena i ne traži ničiji oprost, već je ovdje u svrsi pokazivanja njegove moći kao osobe koja govori o svojoj realnosti, bez obzira na klasičnu količinu reperskog bahaćenja i preuveličavanja. Osigurao je kontinuitet svoje relevantnosti jer nitko nije relevantniji od njega. Scena je monoteistička, samo je jedno božanstvo, a ostalo su sve grebatori.

I zbog toga je jedan od najvažnijih repera svih vremena.

Ključne riječi: glazba, kultura, trap, rap, gucci mane
<
Vezane vijesti