Marina Kelava 16.05.2012.

Free Tibet!

Marina Kelava Nakon jučerašnjeg upada u Mediku zbog grafita i jutrošnjih napisa o razmatranju ukidanja statusa kulturnog dobra Sv. Katarine Monumenti, svatko tko se još opirao prihvatiti da je ova država tek kolonija u službi viših financijsko-investitorskih interesa morao je doživjeti prosvjetljenje.

Što nas čeka

Trg Burze

Deutsche welle

Dolje politička elita

Fotografija članka
Dok su sabornici raspravljali o tome razumiju li razliku između lakih i teških droga, aktivisti organizacije Radnička borba zasuli su ih letcima koji osuđuju ekonomsku i socijalnu politiku koju provodi postojeća politička elita

Aktivisti organizacije Radnička borba su tokom današnje plenarne sjednice Sabora sa galerije na zastupnike bacili dvije stotine letaka sa sadržajem koji osuđuje ekonomsku i socijalnu politiku koju provodi postojeća politička elita na taj način izražavajući svoju osudu takve politike, te upozoravajući zastupnike na ubrzano organiziranje radničko - studentskog otpora koji će dovesti u pitanje njihove pozicije.

Sadržaj letka

Dolje s političkom elitom!

Politika koju ste vi, pripadnici parlamentarnih stranaka, provodili i više ili manje aktivno podupirali (čak i onda kada su neki od vas glumili oporbu) bila je otvoreno vođena u interesu krupnog kapitala i na štetu svih radnika, studenata,nezaposlenih  i umirovljenika. Sve dosadašnje vlade i njihovi saveznici provodili su samo one mjere koje su počivale na slijepom slijeđenju neoliberalne makroekonomske politike bez ikakve racionalne strategije razvoja uz divlju kriminalnu privatizaciju i rasprodaju svih resursa od općedruštvenog interesa -bankarstva, industrije, telekomunikacija, energetike i brodogradnje, na poslušnom slijeđenju zapovijedi krupnog svjetskog kapitala, te stihijskoj privredi koja dovodi do potpunog propadanja proizvodnje. U tome nema razlike između postojećih parlamentarnih stranaka. Vi ste uslijed toga direktno krivi za uništavanje na tisuće radnih mjesta i na tisuće života. To vam se neće zaboraviti.

Zadnji zločinački potezi - pripremanje konačne likvidacije brodogradnje, uvođenje Kriznog poreza, proturadnički Zakon o radu, potpuno ignoriranje studentskih zahtjeva za besplatnim školstvom, postavljanje glasnogovornika kapitalista i predsjednika njihove udruge na mjesto ministra gospodarstva - samo su nastavak vašeg služenja vladajućoj klasi putem kojega se sva težina recesije nastoji riješiti dodatnim opterečivanjem siromašnih i potlačenih, te osiguravanjem stjecanja dodatnog profita.

Nećemo dopustiti da uništite i rasprodate brodogradilišta, stvorite zdravstvo i školstvo namijenjeno samo bogatima, te dodatno otežate ionako teško podnošljive radne i životne uvjete, kao i uvjete studiranja!

Postepeno, ali sigurno, svjedočimo stvaranju i organiziranju radničkog i studentskog otpora. Uskoro će se pred vašim zbunjenim zastupničkim očima blokiranim fakultetima pridružiti  blokirane tvornice, ali i blokirane ceste i  ulice. Jednako kao studenti i radnici će postepeno organizirati svoje vlastite plenume u tvornicama.

Jednako kao što Sabor služi interesima kapitala, radnički i studentski organi će direktno služiti interesima samoga naroda. Oni će postati realna politička i društvena snaga koja će se sukobiti sa vašom. Tada vam neće pomoći ni zaštitne ograde, niti sva policija ovoga svijeta postavljena na Markov trg. Vašu vlast kapitala zamjenit će radnička vlast!

Link

Prijavi članak na: Twitter Facebook
dodaj komentar 28 komentara
  1. Milan03.12.2009. 13:00
    :-) Romantično.

    Btw, čekam kad će netko početi o onom što danas ama baš svi vide, ali se još ne usude javno reći: da je poltički i gospodarski smjer kojim je Hrvatska krenula nakon Tuđmanove smrti, i kojim se kreće svih ovih 10 tužnih i izgubljenih godina, ništa drugo nego potpuni promašaj.
  2. Dsmra03.12.2009. 14:04
    I ovo sa tuđmanom je dirljivo :)
    kao za njegovo vrijeme teklo je med i mlijeko pa su oni poslije zločesti sve zaj*ali? :)
  3. Radnik bez posla03.12.2009. 15:19
    e
    ove slike (grafiti), nisu djelo Radničke borbe, da se razumijemo. Crveno crna zvijezda anarhistički je simbol a Radnička borba, kao organizacija, nema nikakve veze s anarhizmom.
  4. pitekantrop03.12.2009. 18:25
    plenum i direktna demokracija itekako imaju veze sa anarhizmom gospodine radniče bez posla zato jer na plenumu koji bi bio glavno tijelo u nekoj tvornici ne postoji nikakav autoritet, upravni odbor, rukovodstvo općenito već samo delegati. malo se informiraj o anarhizmu pa ćeš vidit da nije tako strašan kao što ga zamišljaš.
  5. @radnik s posla03.12.2009. 18:58
    zasto sektasenje? gadi li vam se ta grupna samovrijednost do neba? mislite li da ste samo vi u pravu? ne volim vas sektaske revolucionare i gotovo
  6. Nixfi03.12.2009. 19:05
    Koliko ja znam plenum, i ostali oblici direktne demokracije su anarhistička tekovina. Kroz povijest su bili omiljeni način samoorganizacije anarhista ( Bez bogova, bez gospodara...)

    P.S. Poslije Tuđmana? ha ha...
  7. Slavko Sonntag03.12.2009. 20:09
    Zašto spominjete anarhizam kad se vidi iz aviona da o anarhizmu znadete samo ono što pročitate u novinama i vidie na TV-u, a to znači neznate ništa.
    I tko ono reče kako je sve krenulo naopako poslije Franceka?
    Valjda je htjeo reči da je pljačka krenula sa dolaskom Tuđmanam i još ne prestaje. Imamo Hrvatsku! Nas 200 odabranih.
  8. Radnik bez posla03.12.2009. 21:22
    @pitekantrop03.12.2009. 18:25

    ...ja nigdje nisam govorio o plenumu gospodine pitekantrope već samo o sličici koja je ubačena kraj teksta gdje sam samo naglasio da to nije djelo radničke borbe! I odakle sad ovom Sonntagu da se ubacuje u priču s tim sveznajućim stavom o anarhizmu...baah, gade mi se svi ti komentari pametnih foteljaša i čakulanata svake vrste.
  9. Konj03.12.2009. 21:44
    Nixfi i Pikent-nešto
    Da, plenumi su anarhistička ideja - zato je predsjednik prvog petrogradskog sovjeta bio Lav Trocki.
  10. kali mero04.12.2009. 00:48
    Aktualniji bi bili da se zovu Trgovačka borba, ili na primjer Birokratska akcija. Ili se naprosto priključe seljačkom savezu u neku od njihovih buna.

    Hrvatska je još uvijek u feudalizmu, Tuđman je podijelio leno, formirao stališe i sad treba čekati buržoarsku revoluciju. Tek tada dolaze u obzir klasna borba i anarhokomunističke ideje. Dakako uz malu začkoljicu da je u procesu nuždan, ali ne i dovoljan, uvjet nacionalnog osvještenja.

    Zar nismo na vlastitoj koži osjetili kako izgleda kad narod preskoči stepenicu pa iz feudalizma uskoči direktno u komunizam?

    No dobro, možda bi mogao prihvatiti ih kao avangardu, ali brate mili najprije bih im preporučio naći dizajnera. Simbolika koju koriste već je pase, a za barem polovicu onih za čije interese smatraju da se bore ima efekt kakav češnjak ima na vampire.
  11. prvo sloboda04.12.2009. 00:55
    kali mero pogađa u bit, direkt brate, nek se ako su pametni obrazuju kroz kritiku pa mozda nesto i ostave traga

    uostalom meni su i simboli i te parole jednodimenzionalne i ne osjecam ih uopce kao dio sebe, vidim razne grupice sektasa i iskljucivaca koji su nesto i preuzeli ispravnih teorija, al to je brate sve suvo ko i svaka teorija, a u umovima onih koji ih preuzimaju s obzirom na sposobnost poimanja i primjene svih dobrih ideala, nastaju grupe koje briju na iskljucivu formu, s realnom potrebom i praksom imaju doticaj kroz prizmu onog sto im je ideologija s kojom se onda poistovjecuju i to odbija jedinstvo i globalno zajednistvo spremno za istinsku reevoluciju
  12. Milan04.12.2009. 08:33
    "I tko ono reče kako je sve krenulo naopako poslije Franceka?
    Valjda je htjeo reči da je pljačka krenula sa dolaskom Tuđmanam i još ne prestaje. Imamo Hrvatsku! Nas 200 odabranih."

    A kao, prije Tuđmana nije bilo "pljačke"? U Jugoslaviji je tekao med i mlijeko, svi su bili sve sam poštenjačina do poštenjačine, na čelu s vječnim maršalom, ljubičicom bijelom? Svi su bili jednaki i ni jedan zaslužni drug nije bio jednakiji od drugih? 'Ajde, molim, idi to prodavaj onim balavcima što sjede na ulici pred ministarstvima :-)

    Okrivljavati Tuđmana za današnje stanje, *10 godina nakon njegove smrti*, može samo netko, da se poslužim debelim eufemizmom, tko ne vidi dalje od svoga crvenog nosa. Tuđman je bio rigidni autokrat, točno, ali nam je ostavio uređenu državu u kojoj se znalo tko pije, a tko plaća - državu koja je unatoč ratu i razaranju bila *nisko zadužena*, koja je imala svoju vlast, svoju vojsku, svoju vanjsku poltiku, svoje odluke, svoje banke, svoju industriju i svoje gospodarstvo. Što od toga imamo danas, 10 godina kasnije? Ništa.
  13. fantom04.12.2009. 12:44
    viva anarčija
  14. pusa04.12.2009. 14:49
    ljepo ju oni sve to složili, samo se pitam koji će to radnici i studenti organizirat plenume i boriti se na ulicama? možda im još nije jasno da ovdje ne žive ljudi, već ovčice
  15. pusa04.12.2009. 14:49
    ljepo ju oni sve to složili, samo se pitam koji će to radnici i studenti organizirat plenume i boriti se na ulicama? možda im još nije jasno da ovdje ne žive ljudi, već ovčice
  16. pusa04.12.2009. 14:50
    sori na duplom postu.omaklo se
  17. makakavrobot04.12.2009. 15:12
    učinilo mi se da sam pročitao zasuli mecima al dobro je i ovo svaka čast
  18. Pionir maleni05.12.2009. 12:10
    "Da, plenumi su anarhistička ideja - zato je predsjednik prvog petrogradskog sovjeta bio Lav Trocki."

    Točno tako direktna demokracija je anarhistička ideja i zato tamo nema PREDSJEDNIKA. Trocki je reakcionarni isprdak.

    H-alterovci: Zašto grafit MASA-e uz Radničku borbu?
  19. Ptičica05.12.2009. 12:19
    Prijatelju, ti očito ne znaš ni što su sovjeti...Jer petrogradski sovjet je obuhvaćao cijeli grad (Petrograd), a ne naprosto jednu tvornicu ili fakultet...Uslijed toga je bilo nužno da uspostavi neko demokratski izabrano rukovodstvo. Ne vidim gdje je problem ako je rukovodstvo izabrano demokratski i ako nema ikakve povlastice, te je vezano odlukama svih. Tvoje razumijevanje neposredne demokracije počinje ličiti na farsu...gdje svaka tvornica ili fakultet i njihovi plenumi žive izolirano sami za sebe
  20. Profesor s PhD05.12.2009. 13:36
    E "Milanče" u vrijem Juge najveći plajškaši i direktori vwlikih firmi imali su automobil opel omegu, vilu na Vlašiću ili moru od 100 m2 maksimalno. Današnji pljačkaši imaju dvorece i dvere, jakte na moru po 2-3 extra automobila i račune na Kajmanskim otocima a radnici s 2000 kn plaće dok umirovljenici bauljaju po kontejenerima. :-( Tako nam i treba još više stisnuti i pritegnuti tu sivu masu i ovčice sitnog zuba kako bi bilo što gore da bi moglo biti bolje :-)
  21. Pionir maleni05.12.2009. 13:36
    Ptičica govoriš li ti to meni?

    Itekako znam što je direktna demokracija i znam da u direktnoj demokraciji ne postoje PREDSTAVNICI i PREDSJEDNICI. Postoje delegati. Koliko si ti samo zaključio/zaključila iz mog posta... Nabacivanje neosnovanih zaključaka je vrlina buržujskih jebivjetara i svih 6 trockističkih internacionala.

    Isto tako, kao student povijesti i osoba koja se bavila ruskom revolucijom, kao i komunist koji sebe definira kao "komunista vijeća" (ukoliko uopce znas sta je to?), mogu ti reći da su sovjeti pretežito funkcionirali kao ispoljavanje volje Boljševika, a ne proletarijata. Istina je da su u početku bili direktno demokratska tijela, no nakon 1918. sve to umire.

    No, osvrnimo se na Lava Trockog. Ljudi njega smatraju nekim svetcem i iskrenim revolucionarom samo zato što ga je ubio Staljinov agent. Istina je da je on kontra-revolucionarna pičketina od samog početka. On nikada nije bio demokratski nastrojen, Petrogradskim sovjetom je vladao autokratski uz potporu svoje Partije. Isto tako oformio je Crvenu Armiju s kojom je ugušio Kronstadtsku pobunu, kao i pobudne radnika u Petrogradskim tvornicama...

  22. Ptičica05.12.2009. 15:28
    Pioniru maleni, tvoj post je u skladu sa stilom i jezikom i tipicnom "nabrijanoscu" i sklonoscu psovanju i pljuvanju skolski primjer ultralijevog sektastva.
    Prije svega ne postoji naprosto savrsena "neposredna demokracija" i s druge strane sve ostalo, vec postoje i stupnjevi ostvarivanja neposredne demokracije. Oni su naravno odredjeni ne samo voljom ljudi, vec prije svega realno zadanim okolnostima i politickim kontekstom (kao sto je slucaj s 1905 - om). Takodjer, bitna je sustina stvari, a ne to kako se ona naziva. Logika tvog razmisljanja dovodi do toga da se odbaci tijelo izabrano od strane radnika i vojnika ako ono ne zadovoljava neke apriorno smisljenje konstrukcije o naravi neposredne demokracije.

    Komunisti vijeca su na prvi pogled slatki, no u stvarnosti zbog krajnje uvrnutog sektasenja i lisenosti svakog osjecaja za realnost i realno dane mogucnosti u stvarnosti postaju vrlo naporni. Lenjin je ovo vrlo dobro karakterizirao u svojoj "djecijoj bolesti ljevicarenja".

    Ne vidim kako te to sto si student povijesti na bilo koji nacin legitimira. Postoje doktori povijesti koje poznajem i koji ce potpisati sve sto sam rekao. No, pustimo to. Tvoje nepoznavanje stvari o kojoj govoris najbolje dokazuje urnebesno smijesna tvrdnja o tome da je Trocki autokratski vladao sovjetom uz pomoc partije 1905. To svjedoci o tome da nemas pojma sto se dogadjalo u partiji u to vrijeme kakvi su bili njegovi odnosi s ostalim clanovima, gdje se kretao itd. Jer da znas znao bi da to nije bilo ni teoretski ostvarivo. Posudi si bilo koju biografiju ili povijesni prikaz tog perioda - lose je svladano gradivo. Isto vrijedi i sa sovjetima 1918 itd.
    Ja ne namjeravam braniti svaku politicku odluku boljsevika, niti formirati fan-club Trockog, ali u vezi gusenja pobuna i slicno bilo bi veoma instruktivno procitati navedeni tekst i malo razmisliti o svemu:
    http://www.crvenakritika.org/istorija/78-krontadt-trocki-je-bio-u-pravu
    Uglavnom, smatram da je dosta toga receno i s obzirom da ne zelim vise sebe i druge zamarati pricanjem o proslosti i povijesti ne cu vise sudjelovati u raspravi.
    Apelirao bih da se ona vrati na sadasnjost.
  23. Ivan Rope Petracic05.12.2009. 20:29
    Milane crni Milane,Hrvatska je rođena s dugom od 3,5 milijarde dolara.A bjesomučno strano zaduživanje Hrvatske započinje u razdoblju 1994.-2005.Prihvaća se psihologija pomoći,a zapostavlja se psihologija stvaranja vlastitim snagama.Ček,tko je ono vladao 1994.godine?Koja smo mi to "svoju banku" imali kada je na početku prodano sve što u vrlo kratkom roku donosi dobit-telekomunikacije,trgovina,farmaceutika i banke?Upravo ti je Francek otvorio put za opstanak na tuđoj moći koji je nemoguć.Jednostavno je zapostavio psihologiju proizvodnje i stvaranja dodanih vrijednosti,a prihvatio psihologiju pomoći čije će posljedice biti i već jesu katastrofalne.Ovakve razne organizacije se trebaju prije svega zalagati za otpis vanjskog duga Hrvatske,za kompletnu čistku dosadašnjih 1500 kretena koji sebe nazivaju političarima i trebaju osvijestiti narod što znači biti prezadužen.Ponavljam,prezadužen,ne zadužen!
  24. Čekič za planinarenje05.12.2009. 21:33
    Ovi nemaju pametnijeg posla nego raspravljat o sebi...
  25. klošarkaš06.12.2009. 23:19
    Ovaj teorijski revolt treba pretočiti u stvarni otpor. Otići među radnike i idjeno ih pripremati za generalni štrajk i druge oblike građanskog otpora.
  26. Milan Knežević07.12.2009. 08:08
    Ivan Rope Petraćić: "bjesomučno strano zaduživanje Hrvatske započinje u razdoblju 1994.-2005.Prihvaća se psihologija pomoći,a zapostavlja se psihologija stvaranja vlastitim snagama.Ček,tko je ono vladao 1994.godine?Koja smo mi to "svoju banku" imali kada je na početku prodano sve što u vrlo kratkom roku donosi dobit-telekomunikacije,trgovina,farmaceutika i banke?Upravo ti je Francek otvorio put za opstanak na tuđoj moći koji je nemoguć.Jednostavno je zapostavio psihologiju proizvodnje i stvaranja dodanih vrijednosti,a prihvatio psihologiju pomoći čije će posljedice biti i već jesu katastrofalne."

    Jel' ovo neka šala? Možda ne znaš, ali eto, 1994. je još uvijek trajao tamo neki... rat. Nisi čuo za to? :-)

    Pa da, eto, još i 1995. je bilo nekog, kao, pucanja, a bogami i kasnije je bilo prilično vruće i žestoko, iako ne više na našemu tlu. Tzv. mirna reintegracija Baranje i istoka Slavonije dovršena je 1998. godine, a 1999. je NATO bombardirao Srbiju. Tuđman je umro krajem te iste godine, ostavio nam je <10 milijardi $ duga, a dotad smo bili prodali samo dio HT-a, *ništa drugo*.

    "Umro" znači da više nije živ i nije na vlasti, znaš? Nadam se da ti je to jasno, jer izgleda da se, po tebi, ipak digao iz groba, rasprodao sve živo i uzeo silne nove milijarde i milijarde $ kredita, dok Račan, Mesić i Sanader s tim nisu imali ništa.
  27. kali mero08.12.2009. 21:42
    Tuđmana su zanimale samo dvije stvari:
    1. Suverna i samostalna Hrvatska.
    2. Njegova historijska uloga u stvarenju samostalnosti.

    Sve ostalo krivnja je drugih. Premda fizički mrtav, duh pokojnog predsjednika 10 godina nakon smrti je i više nego prisutan, uz malu razliku šta bez njegova fizičkog prisustva nitko više na brine za njegova 2 cilja.
  28. Milan15.12.2009. 13:42
    Kalimero: "uz malu razliku šta bez njegova fizičkog prisustva nitko više na brine za njegova 2 cilja"

    OK što im se živo j... za drugi cilj, ali bih ih prvi trebao zanimati.
Dodaj komentar

Molimo, prijavite se ili registrirajte kako biste komentirali. Hvala.

POSLJEDNJE VIJESTI IZ RUBRIKE

17.05.

Jadrankamen dobio stečajnu upraviteljicu

Anči Bašić nova je stečajna upraviteljica "Jadrankamena", a sindikalisti su izjavili da njoj neće trebati policija za dolazak u Pučišća

16.05.

Zagrebačko Sveučilište kontra MZOS-a

Aleksa Bjeliš, rektor zagrebačkog sveučilišta smatra da je netočno da su mladi znanstveni novaci produktivniji od profesora sa 65 godina starosti

16.05.

Rušenje stotinjak nelegalnih objekata na Kornatima

Građevinska inspekcija koja je proteklih tjedana obilazila otoke nacionalnog parka utvrdila je kako je na Kornatima od 860 građevina njih 350 nelegalno

16.05.

Končarovo 'oću-neću

Unatoč velikim najavama, Željko Kerum i Danko Končar nisu postigli dogovor oko preuzimanja hotela Marjan

15.05.

Kad Kinezi dolaze u grad

Zagrebačka policija upala je danas zajedno s vatrogascima u Autonomni kulturni centar Medika kako bi uklonili grafit "Free Tibet" s vanjske strane objekta

14.05.

Vodena prevara

"Ne plaćajte fiksnu naknadu za vodu, već samo ono što ste potrošili", poručili su Zagrepčanima iz udruge "Potrošač". Splićani takvu naknadu plaćaju već godinu dana

14.05.

Novac na cesti + VIDEO!

Udruga "Šibenik - Grad djece" i skradinska socijalna zadruga "Zaposleni" pokušali su videom skrenuti pozornost na napuštene šibenske vojarne koje je država prepustila propadanju