“Pozitivno i poticajno okružje nije samo iskaz da nam je stalo do djece, njihova obrazovanja i budućnosti, već i temelj emocionalne, socijalne i profesionalne dobrobiti svakog člana školske zajednice” objavljuje Forum za slobodu odgoja povodom početka nove školske godine.
Udruga apelira na izgradnju pozitivne i poticajne školske kulture: “Pozitivno i poticajno okružje nije samo iskaz da nam je stalo do djece, njihova obrazovanja i budućnosti, već i temelj emocionalne, socijalne i profesionalne dobrobiti svakog člana školske zajednice.” U takvom okružju, dodaje, svaki učenik ima priliku za uspjeh bez obzira na životne uvjete. “Takva škola promiče uključivost, ravnopravnost, pravednost, demokraciju i druge pozitivne vrijednosti. Škola njeguje dobre prakse, a uvodi pozitivne promjene jačajući suradnju, povjerenje i osjećaj pripadnosti školskoj zajednici u kojoj su svi podržani i motivirani.”
Forum ukazuje i na važnost suradnje s lokalnom zajednicom, jer ona “ne samo da doprinosi dobrobiti onih koji su izravno uključeni u odgoj i obrazovanje, već i jača te vrijednosti unutar same zajednice”.
Udruga poziva na podršku učitelja, nastavnika i profesora u izgradnji “pozitivnih i poticajnih školskih kultura”, jer tako škole postaju “mjesta koja razvijaju lokalnu zajednicu i promišljaju održivu budućnost, svjesne da briga za svakog pojedinca jača dobrobit svih”. Upozorava i na utjecaj novih tehnologija, poput umjetne inteligencije, na odgoj i obrazovanje kako bi se iskoristili njihovi potencijali za unapređenje pedagogije i stvaranje pozitivnije školske kulture.
“S obzirom na aktualne sukobe i rastuće društvene polarizacije, važno je pojačati obrazovanje za mir i nenasilje i osigurati da se polarizacija iz društva ne prelije u učionice što može imati negativne posljedice na učenike i na nastavnike”, ističe Forum. “Naglasak trebamo staviti na ustavne i pozitivne vrijednosti čime jačamo osjećaj pripadnosti i sigurnosti kod učenika i pozitivno utječemo na njihovo mentalno zdravlje.”