Kultura

Detalji uvijek presude

Svjetski dan poezije - intervju sa Sanjom Baković, autoricom zbirke poezije Plovna mjesta.

Srebrna smrt nerođenog

Osvrt na malu hermeneutiku dramskog lika Subjekt kao gost profesora Vjerana Zuppe.

Clair-obscur

Kao što se moglo i očekivati od autorice Arafa, Pandorine kutije i Putovanja prema suncu, i najnovije ostvarenje Yeşim Ustaoğlu Clair-obscur iznimno je djelo, jedno od najboljih, ako ne i najbolje prikazano na 45. festu, netom završenoj beogradskoj međunarodnoj filmskoj manifestaciji koja je i ove godine brojnim zainteresiranima omogućila da biraju u možda i previše šarolikom programu od gotovo stotinu naslova i desetak kategorija.

Slučajna subverzivnost Hollywooda

Dodjela Oscara već je po tradiciji glamurozni događaj kojim se zatvara sezona započeta u predbožićno vrijeme nizom nominacija - period od nekoliko mjeseci u kojima je lako dobiti dojam da se više priča o filmskim nagradama nego o samim filmovima. I dok je za holivudske fanove ta večer jedna od centralnih točaka godine, ona može i za sve one koji nisu ljubitelji tvornice snova, ili barem nisu samo to, poslužiti kao dobar uvid u opće stajalište onih koji vole smatrati da su na pravoj strani.
Tamni pejzaži, Foto: Hnk.hr

Agonija i ekstaza

Donosimo kritiku baleta Tamni pejzaži/Bolero zagrebačkog HNK: Konačne bi stoga dojmove o ovoj dvodijelnoj plesnoj večeri možda najbolje sumirao poznati književni naslov: dok je njezin prvi dio u svakom pogledu agonija, drugi je dio zato – također u svakom pogledu – čista ekstaza.

Hribar je mrtav, živio HAVC

Je li priča o HAVC-u dio orkestriranog HDZ-ovog napada na nezavisne državne institucije? Je li ulazak Državne revizije u Hrvatski audiovizualni centar koji je započeo 12. travnja 2016. i trajao do 2. veljače 2017. dio orkestriranog HDZ-ovog napada na nezavisne državne institucije, pa tako i one koje su zadužene za stvaranje uvjeta za proizvodnju filmske umjetnosti?

Ulice koje spajaju

Yazan Halwani, jedan od najpoznatijih arapskih uličnih umjetnika: "Usredotočen sam na slikanje ljudi koji nas povezuju, umjesto znakova razdvajanja koji nas okružuju. Želim pokazati da ove ulice pripadaju svima nama. U svim umjetničkim disciplinama postoje određene stvari koje se još uvijek prakticiraju, iako za njih više nema potrebe. Uzmimo Libanon danas - ljudi na vlasti rade ilegalne stvari neprestano, vandalizam je opće prakticiran. Nema mi smisla raditi stvari na taj način - mnogo je opasnije pokušati stvoriti zajednički osjećaj identiteta i raditi to legalno."

Poziv na buđenje

Osvrt na roman Granice na vjetru, prvi roman fantasy autorice Veronike Santo.

Nemoć potpune moći

Prikazan u standardno sjajnom programu 14. Human Rights Film Festivala koji je prošli mjesec održan u Zagrebu i Rijeci, film Smrt Luja XIV. španjolsko-katalonskog redatelja Alberta Serre, jedan je od filmskih vrhunaca protekle godine. Predstavnik nevjerojatno inventivnog katalonskog art filma, unutar kojeg se izdvajaju i veliki José Luis Guerín (U Sylvijinom gradu), Sergio Caballero (Finisterrae) i José María de Orbe (Otac), Serra se svakim novim djelom potvrđuje kao pravi filmski buntovnik i jedan od najvažnijih suvremenih redatelja.