Kultura

Poziv na buđenje

Osvrt na roman Granice na vjetru, prvi roman fantasy autorice Veronike Santo.

Nemoć potpune moći

Prikazan u standardno sjajnom programu 14. Human Rights Film Festivala koji je prošli mjesec održan u Zagrebu i Rijeci, film Smrt Luja XIV. španjolsko-katalonskog redatelja Alberta Serre, jedan je od filmskih vrhunaca protekle godine. Predstavnik nevjerojatno inventivnog katalonskog art filma, unutar kojeg se izdvajaju i veliki José Luis Guerín (U Sylvijinom gradu), Sergio Caballero (Finisterrae) i José María de Orbe (Otac), Serra se svakim novim djelom potvrđuje kao pravi filmski buntovnik i jedan od najvažnijih suvremenih redatelja.
Red light drowning, foto: Hnk-zajc.hr

Svijetao trenutak u riječkome baletnom sivilu

Kritika baleta Seven & Red Light Drowning Balleta Finland, održanog u riječkom HNK: Bez obzira na određene manjkavosti, riječ je još uvijek o solidnoj predstavi i dobrodošlome baletnom gostovanju, osobito sagleda li ga se u kontekstu trenutačne nezavidne situacije riječkoga baleta.

Istinski majstor filma

O Uspavanci za tužnu misteriju i Ženi koja je otišla filipinskog redatelja Lava Diaza.

Glazba, improvizirano

Tomaž Grom: "I metropola i provincija imaju sluha za alternativu i improvizaciju."
Jekaterina Osmolkina i Aleksander Sergejev u Romeu i Juliji (Foto: Hnk.hr)

Ples svim srcem i dušom

Kritika Baletnoga gala koncerta - gostovanja baletnih zvijezda iz Sankt Peterburga.

Mrtvi bogovi i živi pjesnik

Adonis, najveći arapski pjesnik današnjice i gost 22. Sa(n)jam knjige u Istri: "Rodio sam se u povijesti odgovora, i ti su odgovori religijski. U mojem je slučaju riječ o islamu, ali isto je i s kršćanstvom i judaizmom. To su religije odgovora, i to konačnih odgovora. Ti odgovori se brzo pretvaraju u zakone. Poezija je protiv svega toga. Govorim o arapskoj poeziji, ali slično je s poezijom svugdje. Arapska poezija rodila se u otporu prema religiji. Religija počiva na odgovorima, a poezija na pitanjima - bit čovjeka je u postavljanju pitanja."
Elysia Crampton, foto: boychild

Buka budućnosti, bijes sadašnjice

Zagreb je prošli tjedan, u samo par dana razmaka, imao čast ugostiti neke od najuzbudljivijih izvođača suvremene eksperimentalne elektronske scene. Nakon zastrašujuće i jezive budućnosti kakvu nam je donio Autechre, nastup Elysie Crampton ne samo da nam je pokazao nešto optimističniju mogućnost nadolazećega, nego je donio i tu ključnu ideju. Budućnost, možemo, a i moramo, sami uzeti u svoje ruke!

Dogma & Šah-mat

U novu baletnu sezonu HNK Ivana pl. Zajca krenuo je na uistinu novi način.